O realizare uriasa – podul suspendat

Una dintre cele mai mari realizari romanesti de dupa revolutie este podul suspendat de la Braila, la fel de mare precum celebrul Golden Gate.

Este al 3-lea pod ca marime din Europa si va avea 4 benzi de circulatie, generoase si concepute la cel mai inalt standard in astfel de constructii.

Podul suspendat va avea o lungime totala de de 1.974,30 m, o deschidere centrala de 1.120 metri si doua deschideri laterale de 489,65 si 364,65 metri.

Gabaritul pe verticala al podului va fi de 38 m de la nivelul de inundatii maxim, indeplinind astfel criteriile de navigație pe Dunare.

Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal si tiranti verticali de legatura intre tablier si cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate in teren si sunt localizate in afara digurilor Dunarii.

Dupa ce au fost ridicate cele 2 turnuri, de 192,64 metri inaltime fiecare, se vor monta cablurile uriase de otel care vor sustine tablierul podului.

Se vor folosi 81.000 de kilometri de fir de otel, indeajuns cat sa inconjoare pamantul de doua ori, se impletesc si formeaza 16 toroane care vor alcatui doua cabluri cu o lungime de doi kilometri fiecare. Greutatea totala a celor 2 cabluri este de peste 6.700 tone, iar constructorul japonez ofera o garantie de 120 de ani.

Latimea totala a podului suspendat de la Braila este de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22,00 metri si va fi alcatuita din 4 benzi de circulatie de cate 3,50 m latime fiecare, 4 benzi de incadrare de cate 0,5 m latime, doua acostamente de 1,50 m latime si o zona mediana cu latimea de 3,00 m. La acestea se adauga, de o parte si de alta, 2 benzi aditionale pentru trafic pietonal, biciclete si intretinere, trotuarele avand latimi de cate 2,80 m fiecare.

Pe tronsonul cuprins intre km 4+486,10 si km 6+680,30, unde drumul traverseaza fluviul Dunarea, se vor construi două viaducte de acces in lungime de 110 metri fiecare.

Proiectul valoreaza 1,99 miliarde de lei, fara TVA, fiind cel mai scump proiect de infrastructura din Romania.

Constructia a inceput in 2019 si are termen de finalizare in 2023.